Sıkça Sorulan Sorular
Kurumdışına gönderdiğim bir KEP evrakının gidip gitmediğini nasıl kontrol edebilirim?

Detaylı evrak aramadan KEP evrakınızı bulunuz. İsterseniz aramanızı kolaylaştırmak için "Evrak Türü" kriterini "Kurum Dışı Giden Evrak" olarak değiştirebilir ve eğer gönderdiğiniz kurumun KEP adresini biliyorsanız "KEP Adresi" kriterine yazarak arama yapabilirsiniz. Evrakınızı bulduktan sonra en sağ tarafta bulunan ataç işaretinin üstüne geldiğinizde KEP evrakınızın durumu ile ilgili olarak bir açıklama göreceksiniz. KEP Delili Durumunu "Kabul Edildi" olarak görüyorsanız evrakınız karşı tarafa başarılı bir şekilde gönderilmiş demektir.

E-imzamı yenilemek için mailime gelen formu (internet explorer tarayıcısında) doldurdum. Elektronik imzam ile imzalamak istiyorum ancak "İmzala" butonunu göremiyorum. Ne yapmalıyım?

1.Adım:  “Configure Java” uygulamasını açınız.

2.Adım: Java Control Panelinden “Security” seçeneğine tıklayınız.

3.Adım: “Edit Site List” seçeneğine tıklayınız.

4.Adım: “Add” seçeneğine tıklayınız.

5.Adım: Aşağıdaki linki ekleyiniz ve “OK” tıklayınız.

https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/

 

6.Adım: “Apply” ve “OK” tıklayarak pencereyi kapatınız.

 

Birimimin KEP sorumlusuyum. Ayarlarımı nasıl yapabilirim?

1.Adım: Ebys sisteminde “KEP Sorumlusu” kimliğinizi açınız ve “Kişisel Bilgiler” seçeneğine tıklayınız.

2.Adım: Sol tarafta bulunan seçeneklerden “KEP Ayarları” na tıklayınız.

3.Adım: Açılan pencerede “PTT KEP Hesap Adı”,”PTT KEP Parola” ve ”PTT KEP Şifre” alanlarını doldurarak “Kaydet” e tıklayınız. (PTT KEP Hesap Adını @hs01.kep.tr olmadan yazınız!)

4.Adım: Daha sonra “Evrak >> Posta Gönderileri >> KEP Gönderileri Listesi” seçeneğine tıklayınız.

5.Adım: “Posta Kutusu” kriterini “Gelen Kutusu” olarak seçtikten sonra sağ alt tarafta bulunan “KEP Sağlayıcısından Yenile” butonuna tıklayarak gelen kep evraklarınızı (eğer varsa) e-imzanız yardımıyla Ebys sistemine aktarabilirsiniz. Sonrasında gelen KEP evraklarınızı seçerek “İçe Al (Import)” seçeneği ile “Görevlerim” portalına düşürerek kayıt işlemini tamamlayabilirsiniz.

 

İmza Atamama Sorunu

Yeni versiyona geçildiği için "enVision Client Service"in güncellenmesi gerekmektedir. Yapılması gereken işlemler aşağıdaki gibidir:

1.Adım: Denetim masasından "Programlar ve Özellikler"i açınız ve "enVision Client Service"in üzerinde sağ tıklayarak kaldırma işlemini tamamlayınız.

2.Adım: Ebys sisteminden imzalamak istediğiniz evraka gelip tekrar "İmzala" seçeneğine tıklayınız ve aşağıda çıkan uyarıda "Kur" seçeneğine tıklayarak kurulum işlemini tamamlayınız.

3.Adım: Sayfanızı yeniledikten sonra imzalama işlemini yapabilirsiniz.

E-posta adresime Kamu SM tarafından gönderilen “Başvuru Formu Erişim Parolası”nı yanlışlıkla sildim (veya ulaşmadı). Tekrar gönderilmesi için ne yapmalıyım?

Kamu SM tarafından gönderilen “Başvuru Formu Erişim Parolası”nı unutanlar ya da e-posta adresine “Başvuru Formu Erişim Parolası” ulaşmayanlar “https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go” sayfasında bulunan formu doldurarak tekrar gönderilmesini sağlayabilirler.

NOT : Eğer aşağıdaki gibi bir uyarı alıyorsanız adınıza elektronik imza başvurusu yapılmamış demektir. Bu durumda biriminiz tarafından Kurum Arşiv Birimine e-imza talep edildiğine dair bir yazı yazılması gerekmektedir. Yazıda adınız, soyadınız, TC kimlik numaranız, ünvanınız ve nku uzantılı mailiniz mutlaka belirtilmelidir.

Mini kart okuyucum arızalandı. İmza atamıyorum. Yenisini nasıl temin edebilirim?

Kart okuyucunuz arızalandığında ücretini kendiniz ödemek suretiyle talepte bulunabilirsiniz(Güncel fiyat bilgisini “http://kamusm.gov.tr/urunler/kart_okuyucu/fiyatlandirma.jsp” sayfasından öğrenebilirsiniz). Kart okuyucu talebinde bulunacak bireylerin yapması gereken işlemler aşağıdaki gibidir.

1.Adım: “https://ebasvuru.kamusm.gov.tr” sayfasına tıklanarak başvuru yapılır.

2.Adım: Kişi talebi karşılayan tutarı, Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube, ATM) vergi kimlik/TC kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır.

3.Adım: Ödeme hesaba yansıdıktan sonra Kart Okuyucu portaline girilen bilgiler doğrultusunda fatura ile birlikte ilgili adrese kart okuyucu gönderimi sağlanır.

NOT: Ödemeniz sistemimize otomatik olarak yansımaktadır. Ayrıca dekont göndermenize gerek yoktur. Yukarıda belirtilen yöntem haricinde EFT ile gönderilen ödemeler işleme alınamamaktadır.

Birimimizde yeni bir personel çalışmaya başladı. Elektronik imza temin edilmesi için ne yapmalıyız?

Kurum Arşiv Birimine yeni başlayan personeliniz için e-imza talep edildiğine dair bir yazı yazılması gerekmektedir. Yazıda personelin adını, soyadını, TC kimlik numarasını, ünvanını ve nku uzantılı mailini mutlaka belirtiniz.

Elektronik imzamın süresi yakında bitecek. Ne yapmalıyım?

Eğer elektronik imzanızı kurumumuzdan aldıysanız; sürenizin bitimine en erken 2 ay kala, yenileme işlemi için başvurunuz otomatik olarak yapılacaktır ve sonrasında “nku” uzantılı mailinize “Kamu SM Yenileme Başvurusu Parolası” konulu bir mail gelecektir(Konuyla ilgili olarak EBYS üzerinde duyurular yapılacaktır. Duyuruları ve maillerinizi mutlaka takip ediniz).

“Başvuru Formu Erişim Adresiniz” linkine tıklayarak açılan formu doldurup mevcut e-imzanız ile imzalayabilir veya çıktısını alıp ıslak imzalı formu Kurum Arşiv Birimine teslim edebilirsiniz. (Eğer e-imzanız ile imzalayacaksanız işlemi mutlaka internet explorer tarayıcısından yapınız ve işlemin başarılı bir şekilde tamamlandığından emin olunuz. Aksi takdirde yeni e-imzanız gönderilmeyecektir.)

Eğer elektronik imzanızı başka bir kurumdan aldıysanız; sürenizin bitmesine 2 ay kala biriminiz tarafından Kurum Arşiv Birimine elektronik imzanızın süresinin bittiğine ve yenisinin talep edildiğine dair bir yazı yazılması gerekmektedir. Bu yazıya istinaden e-imza başvurunuz yapılacak ve sonrasında “nku” uzantılı mailinize gelecek olan formu doldurmanız gerekecektir.

Elektronik imzamı ilk defa kullanacağım. PIN kodumu nasıl öğrenebilirim?

1.Adım: Mozilla Firefox ya da Internet Explorer tarayıcınızdan “http://www.kamusm.gov.tr/” web sitesine girip “Online İşlemler” seçeneği altındaki “Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri” ne tıklayınız.

2.Adım: Yeni açılan pencerede “Şifreli Giriş” seçeneğine tıklayınız.

3.Adım: Açılan pencerede “Kimlik No”, “Resimdeki Yazı” ve “Güvenlik Sözcüğü” alanlarını doldurup “Giriş” e tıklayınız. (Eğer güvenlik sözcüğünüzü hatırlamıyorsanız “Güvenlik sözcüğümü Unuttum” diyerek yeni bir güvenlik sözcüğü oluşturabilirsiniz.)

4.Adım: Sistemde kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS onay kodu gönderilebilmesi için “Onay” a tıklayınız.

5.Adım: Cep telefonunuza gelen kodu ilgili alana girip “Gönder” e tıklayınız.

6.Adım: Gelen Ekrandaki “PIN/PUK Bilgisi” seçeneğine tıklayarak PIN kodunuzu öğrenebilirsiniz.

7.Adım: “PIN” karşısında yazan kod ile imzalama işlemlerinizi yapabilirsiniz.

 

Güvenlik Sözcüğümü unuttum. Nasıl yenileyebilirim?

1.Adım: Mozilla Firefox ya da Internet Explorer tarayıcınızdan “http://www.kamusm.gov.tr/” sitesine girip “Online İşlemler” seçeneğinden “Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri” ne tıklayınız.

2.Adım: Yeni açılan pencereden “Şifreli Giriş” seçeneğine tıklayınız.

3.Adım: “Güvenlik sözcüğümü Unuttum” seçeneğine tıklayınız.

4.Adım: “Kimlik Numarası” ve “Resimdeki Yazı” alanlarını doldurup “Gönder” e tıklayınız.

5.Adım: Aşağıdaki şekilde bir bildirim alacaksınız.

6.Adım: nku uzantılı mailinize gelen “KAMU SM Güvenlik Sözcüğü Hatırlatma” konulu maili açınız ve bağlantıya tıklayınız.

7.Adım: Açılan pencerede yeni güvenlik sözcüğünüzü oluşturup “Gönder” e tıklayınız.

8.Adım: Eğer başarılı bir şekilde işlemi yaptıysanız aşağıdaki gibi bir bildirim alacaksınız.

Elektronik imzamın PIN kodunu nasıl değiştirebilirim?

1.Adım: Akia (Akis Kart İzleme Aracı) uygulamanızı açınız. (Bilgisayarınızın e-imzanızı görüp görmediğini kontrol ediniz. Eğer sorunsuz çalışıyorsa Kart durumunda “Var” yazacaktır.)

2.Adım: “Kart” seçeneği altındaki “PIN değiştir” seçeneğine tıklayınız.

3.Adım: Açılan pencerede eski ve yeni PIN alanlarını doldurarak “Değiştir” e tıklayınız.

NOT: Eğer Akis Kart İzleme aracı üzerinden şifre değişikliği yapamıyorsanız KamuSM sayfasındaki online işlemlerden "Kilit Çözme" işlemi yaparak da şifrenizi değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi "Elektronik imzamın PIN kodunu unuttum. Yeniden nasıl oluşturabilirim?" başlığı altında mevcuttur.

Elektronik imzamın PIN kodunu unuttum. Yeniden nasıl oluşturabilirim?

1.Adım: Internet Explorer tarayıcınızdanhttp://www.kamusm.gov.tr/” sitesine girip “Online İşlemler” seçeneğinden “Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri” ne tıklayınız.

2.Adım: Yeni açılan pencereden “Şifreli Giriş” seçeneğine tıklayınız.

3.Adım: Açılan pencereden “Kimlik No”, “Resimdeki Yazı” ve “Güvenlik Sözcüğü” alanlarını doldurup “Giriş” e tıklayınız. (Eğer güvenlik sözcüğünüzü hatırlamıyorsanız “Güvenlik sözcüğümü Unuttum” diyerek yeni bir güvenlik sözcüğü oluşturabilirsiniz.)

4.Adım: Sistemde kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS onay kodu gönderilebilmesi için “Onay” a tıklayınız.

5.Adım: Cep telefonunuza gelen kodu ilgili alana girip “Gönder” e tıklayınız.

6.Adım: Gelen ekrandaki “Kilit Çözme” seçeneğine tıklayınız.

7.Adım: E-imzanızı bilgisayara takınız ve aşağıdaki uyarı için “Tamam” a tıklayınız.

8.Adım: Sadece rakamlardan oluşan yeni PIN kodunuzu ilgili alanlara girip “Yeni PIN Üret” e tıklayınız.

9.Adım: Aşağıdaki gibi bir bildirim aldıysanız işleminiz başarılı bir şekilde tamamlanmış demektir. “OK” tıklayıp çıkış yapabilirsiniz.

 

NOT : Eğer “Yeni PIN Üret” butonunu göremiyorsanız aşağıdaki işlemleri uygulayın ve sonra internet explorer tarayıcınızdan tekrar deneyiniz.

***  “Configure Java” uygulamasını açınız.

*** Java Control Panelinden “Security” seçeneğine tıklayınız.

*** “Edit Site List” seçeneğine tıklayınız.

*** “Add” seçeneğine tıklayınız.

*** Aşağıdaki linki ekleyiniz ve “OK” tıklayınız.

https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/

 

*** “Apply” ve “OK” tıklayarak pencereyi kapatınız.